woensdag 31 augustus 2011

NOTD - Op een grote paddestoel + review

Vandaag heb ik weer eens een Nail of the day voor jullie. Simpele rode nagels, met witte stipjes. De stippen heb ik erop gezet met de bolle kant van een lucifer. Hoewel het gebruiken van een dotting tool natuurlijk nog veel handiger zou zijn. De rode lak komt van de HEMA en heb ik al een hele tijd in mijn bezit. Het stickertje waar op zou moeten staan welke kleur het precies is is er al af, maar elke rode nagellak is natuurlijk prima. De witte stipjes heb ik gemaakt met Catrice Ultimate Nail Lacquer - 470 Snow Motion!. Daarna heb ik er nog Essence quick dry topcoat overheen gedaan. En dat is nou precies het product dat ik ga reviewen.
Photobucket

Want om eerlijk te zijn ben ik niet zo blij met deze topcoat. Hij belooft sneldrogend te zijn. Dat is hij ook wel, dat moet ik toegeven, maar nog steeds niet zó sneldrogend dat je na een paar minuten alweer kan gaan doen wat je wilt, dan heb je namelijk al gauw een lelijk hapje uit je nagellak. Daarnaast belooft hij natuurlijk te zorgen dat je nagellak niet gaat chippen. Daar zit hem nou net de kneep. Ik heb het gevoel dat mijn nagellak juist sneller chipt als ik deze topcoat draag. Ik hoef maar vijf minuutjes te werken bij de Subway of de bovenkant ligt er al af, dat heb ik zonder topcoat niet. Als ik ergens tegenaan stoot wanneer ik deze topcoat draag, chipt mijn nagellak meteen. Ook kan ik zo alle nagellak eraf trekken als er een klein stukje los zit.
Photobucket

Ook neemt de topcoat kleur in zich op en zorgt hij dat de basislaag nagellak weer een beetje oplost. Dat kun je ook goed zien op de foto's. Er zitten namelijk lelijke, rode strepen door mijn witte stipjes. Dat is dus niet de bedoeling. De prijs van deze topcoat is dan wel weer erg prettig. Hij kost namelijk maar €1,99'-. Dit maakt een hoop goed. Als je slechts een kleurtje nagellak draagt werkt de topcoat namelijk prima, op het snelle chippen na, maar misschien ben ik ook een beetje onvoorzichtig. Ik stoot vrij vaak ergens tegenaan en kan natuurlijk niet altijd verwachten dat mijn nagellak onhandig-proof is.

0 reacties: